Leta i den här bloggen

tisdag 20 oktober 2009

Gryta med messmör



Köttgryta med messmör

600 gr grytbitar (jag har älg)
4 dl vatten
3 msk messmör
Cayennepeppar
3 dl grädde
100 g philadelfiaost
salt, peppar, paprikakrydda
1 köttbuljong tärning

Gör så här
Bryn köttet i stekgrytan till det har fått färg. Tillsätt sedan vatten och buljontärning och kryddorna. Låt puttra i ca 1 timme, gärna mera.
Tillsätt övriga ingredienser..

Tänkte att det kunde bli en spännande blandning med messmör i grytan, men jag kan meddela att jag kände ej nån smak av messmöret..
Jag hade nog stått och drömt lite när jag kryddade med cayenne pepparen för det smakade väldigt mycket, och då menar jag väldigt mycke..
Fösökte spä ut grytan med lite vatten och 1 dl grädde till och det lindrade lite i alla fall..
Så om ni prövar så för guds skull va försiktig med pepprandet.

Inga kommentarer: