Leta i den här bloggen

torsdag 29 november 2012

40 års fest del ll

 Sen när lördagens öppet hus stängt portarna så svidade vi om och fortsatte firandet på kvällen.
 
Naturligtvis så glömmer jag ju att fota ordentligt så det blir tyvärr inte bättre än så här!
 

Mitt 40-års firande det fortsatte sen på kvällen. Bjöd på buffe i form av lax, rostbiff, kycklingspett, potatisgratäng, fetaostsås, sweet chilisås, romsås och sist men inte minst kantarell och löksås.

Till efterrät så bjöd jag på pecannötkolapaj



Citroncheesecake med lakritsspegel och även geishakladdkaka


Sen som vickning så blev det varm smörgåstårta men då glömde jag visst fota!
Växelhäxans smörgåstårta

1 förp polarkakor (halvmånarna)
ca 200 g kassler och hade även i 200 g vindeln rökt skinka
3 dl creme fraiche (ej lätt)
1 gul paprika
purjolök

paprikakrydda
Skivade tomater
riven ost

Gör så här
Skär skinkan i tunna strimlor. Skölj och skiva purjolöken i tunna skivor. Blanda cf med övriga ingredienser. Bred sen ut blandningen på polarkakorna. Det ska bli två lager och sen ett lock. På locket så lägger du på skivade tomater och riven ost. In i varm ugn ca 225 grader i 15-20 minuter.Servera med lite sallad

Jag hade en toppen kväll och jag hoppas alla min gäster hade det också. Här är en bild på mitt presentbord! Pengar, presentkort på scandic, kakfat, plankor, vinspel, kokbok, champagne, vin ja det är en del av mina presenter Jag måste vart jättesnäll för jag fick så mycket presenter..



Ställde ihop all mina fina blommor som jag fick! Härligt med blommor

Min kusin och min svägerska gjorde ett fantastiskt bra jobb med att serva mina gäster och plocka undan. Jag hade inga problem med att slappna av och bara njuta av min kväll. Att sen vakna upp dagen efter och det finns inte ett spår av gårdagens fest, det är guld värt.  Åter igen stort tack till er för allt ni gjort, ni är guld värd!

Receptet på Citroncheescaken kommer på fredag så titta in då för den va en glad överraskning. Mums!!

Inga kommentarer: