Leta i den här bloggen

tisdag 21 september 2010

Palttest



För ett tag sedan så fick jag hem en paltmix som vi skulle få pröva.
Måste ju medge att jag va ganska skeptisk till det hela eftersom jag aldrig ha varit så mycket för palt, jag är mer en kroppkaksmänniska.
Vi testade i alla fall och vi gjorde både platt palt som är gubbens favorit och sen fyllde vi några med fläsk och lök.
Himla enkelt och smidigt va det ju i alla fall, gör bara som det står på paketet så går det himla fint.



Gubben ha va så glad att han äntligen skulle få plattpalt och att dessutom jag hade gjort den (eller nåja, vatten och en påse mix va ju allt som behövdes) det va ju rent otroligt.
Gubben gav tummen upp, han tyckte definitivt att det smakade palt som han minns den (tänkt nu på att det är länge sedan han fick nån platt palt).
Jag däremot tycker mest att det va en sämre sortens kroppkaka, jag vet inte om jag någonsin kommer att tycka palt är gott!! Nu har jag då testat i alla fall, men jag tror att det blir nog gubben som få äta upp resten, jag håller mig till kroppkakorna.

Här blir betyget 3 kvastar av 5 möjliga (enbart gubbens förtjänst)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Liknar ju raspeballar helt klart..
Det är gott med palt nån gång per år...och finns det på påse så är det ju superpraktiskt!

I vår familj säger vi flatpalt.
Det åt jag när jag var liten fast nu när jag har blivit en stor flicka så gillar jag fläsket/baconet alltför mkt för att rata det..

Sen ska det vara ÄKTA smör, extrasaltat..mums!
Nu blev jag ju sugen på palt jag med..

//DDD

Björknäshäxan sa...

Nåt att tipsa T om kanske :o)

Tina sa...

Som den anonyme sa så kallade vi i vår familj den platta palten för flaatpalte´n och stekte fläsket bredvid. Och morfar lärde oss barn att doppa paltbitarna i flottet när man stekte palten i stekpannan ute över öppen eld....hu idag skulle jag nog inte göra det. =/