Leta i den här bloggen

fredag 13 mars 2015

Kärleksmuffins!

Kände för att baka lite igår och va sugen på kärleksmums! Tänkte dock att jag skulle testa göra dom som muffins istället.

Annars så har vi kommit in ganska bra i vardagen här borta! Ha till och med fått mej jobb som vikarie på ett kafe! Focus kafe heter det och det är så himla kul! Ha fått stå i kassan, testa göra i ordning lite mat och jag måste säga att det är himla kul! 
Det är ju lite ovanligt att gå en hel dag dock så dom førsta dagarna så va jag ganska trött när jag kom hem. Dock så ær det ju ett behaglit sätt att vara trött på! 
Hoppas bara på mera jobb! Söker allt jag kommer över och har varit ute lite och lämnat min cv lite här och där!

Så det känns faktiskt ganska bra! Oerhört kul va det att få komma ut och jobba och känna sig behövd igen.. Sitta hemma på rumpan ær inte riktigt min melodi direkt! 

Här kommer receptet på Kärleksmuffins


Kärleksmuffins

150 g smör
2 ägg
3 dl socker
2 tsk vanillinsocker
1 msk siktad kakao
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 1/2 dl mjölk

Glasyr
75 g smör
1-2 msk kallt kaffe
1 msk siktad kakao
2 tsk vanillinsocker
3 1/2 dl florsocker

Garnering
Kokosflingor

Gør så hær
Smælt matfettet och låt det svalna. Vispa ægg och socker pøsigt. tillstætt de torra ingredienserna omvæxlande med mjølken och matfetter. Hæll ca en sked (drygt) i muffins formarna. Jag tog en ganska stor matsked. Anvænde inte måttet msk utan besticket matsked ( låter knasigt men jag hoppas ni førstår vad jag menar).
Sætt in i varm ugn på 175 grader i ca 15-20 minuter. Før mig så blev det ca 18 st muffins och formarna jag anvænde va något større æn vanliga bullformar.
Låt svalna!
Glasyr
Smælt matfettet. Tillsætt dom øvriga ingredienserna under omrørning. Bred glasyren på muffinsarna och strø på rikligt med kokosflingor! 

Inga kommentarer: