Leta i den här bloggen

onsdag 2 april 2014

Teneriffa 1

Dottern hon har varit på praktik på teneriffa i 3 månader nu (kommer hem nästa vecka). Jag och min mor for och hälsade på henne i en vecka, då hade vi inte setts på två månader. Hon och en tjej från östersund har varit och jobbat på samma hotell. När vi kom ned så hade vi sån tur att dom va lediga i 2,5 dgr och vi fick rå om dom ordentligt. Vi va ute och gick och tittade på omgivningarna och va även och hälsade på där dom jobbade. Himla fint ställe har dom varit på Granada park och dom fick låna husrum där på hotellet.
Vi har varit ute och strosat och gått i affärer, åkt lokal buss, varit på busstur upp i bergen och varit på vinprovning. Ätit väldigt gott, inte en köttbit på hela veckan bara en massa musslor och fisk blev det. Ja vi har haft det himla bra med andra ord. Här kommer en liten bildkavalkad..

Stranden på playa de las americas

Här solar vi på playa de las americas och det blåste lite den dagen så man blev piskad av sandkornen

Jag och min goa dotter

Vid strandpromenaden i los cristianos så hade dom byggt upp sandslott
Här hade vi åkt buss till fanabe och gick strandpromenaden tillbaka

På väg från fanabe

 En dag när vi skulle äta lunch så gick vi bara till stället som va bredvid stranden, huset som ni ser i bakgrunden. Vi väntade först i 40 minuter på att få in våra pasta med räksås. När vi sen fick maten så hade jag inga räkor bara sås.. Gick och klagade och väntade i 20 minuter men då va jag ganska så arg, less och hungrig så det blev till att betala och gå och ta en macka på stranden istället.. Ganska så irriterad va jag kan man ju säga..
Blommorna vid vår balkong

Här är hotellet compostela club.

Här va vi och strosade och hade nyss ätit creps!

Här är vi på vinprovning!
Riktigt härligt ha vi haft det.. Kommer ett inlägg sen med bara matbilder..

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh vad roligt att få hälsa på dottern på en sån paradisö! :) hoppas ni hade det trevligt! Älskar din blogg, löser den mycket sporadiskt - men den är så genuin, enkel och härlig.
Många goa recept har man fått från dig genom åren! Kram! :)