Leta i den här bloggen

lördag 27 mars 2010

Lördagsmiddag

Vilket förbaskat skitväder det har varit här idag, snöat har det gjort..
Hallå snön ska ju bort snart, äre värt (som mina tonåringar skulle sagt).

Idag så har vi fått en inbjudan till 30 årskalas som ska gå i 80-talstema..
Så jäla roligt...äntligen ska jag få tuppera håret och hård sminka mig, riktigt mycket smink blir det, få alltså uppleva att vara 15 igen...så kul..
Men skulle haft tag på en stor skjorta, helst orange eller chockrosa, nån som har en på lut i strl 40, 42 som man kan få låna/köpa, osså ett par rosa benvärmare vore ju också inte så dumt..
Eller man kanske ska gå 80-tal ala madonna, hm tål att funderas på..tuppera håret ska jag då göra i alla fall..

Gjorde en liten macka till lunch kolla här



Macka ala vxlhäxan

1 tunnbröd
gurka
tomater
ost
salami
majonäs
och purjolök

SÅ gott..

Kvällen middag fick jag inspiration från en annan matbloggare hon har en blogg som heter, Tänk om jag hade en blogg.
Här kommer receptet.

Laxmedaljonger
Ca 4 port

ca 500 g laxfile
smör
salt
fiskkrydda
riven ost

Gör så här
Byxa fileérna, hur du gör kan du se här. Rulla ihop till en boll och fäst med en tandpetare.
Lägg över i en smord form och salta och krydda med den krydda du vill ha. Hyvla smör över varje medaljong.
Ställ in i ugnen på 225 grader i ca 20 minuter.
Ös medaljongerna efter halva tiden. Strö på vb-ost när det är ca 5 min kvar.
Servera med hummersås, sallad och pressad potatis..



Blev försvinnande gott, alla i smakpanelen instämmer.

8 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Gud vad roligt med 80-tema!!

Ann - Tänk om jag ändå hade en blogg... sa...

Kul att ni tyckte om laxmedaljongerna, visst blir det trevligare att servera dem på det viset?!

Fest med 80-talstema låter ju hur kul som helst!

Karin W. sa...

Den här vintern verkar aldrig ta slut. Det har säkert kommit en decimeter snö i natt.

Tuperade man håret på 80-talet? Jag minns inte. Hade för mig att det var långt tidigare. Krullpermanenter. När var det modernt?
Lappade jeans och plastörhängen i neonfärger minns jag från 80-talet.

Kalasgott sa...

Svar: Tusen tack Therese!!! :) Gårdagen var underbar, trevlig middag med goda vänner kan inte bli annat en bra!
Nu blir det kalas igen...! Kramar

malinns sa...

Hallå växel!

frågan om att du ska eller inte ska var madonna är ju löjligt.

It´s your trademark darling!

Anonym sa...

..alltså helvete.
Minns när du hade leopardtights, tuperat hår, en svart keps och en storskjorta och solbrillor..
Sooo Madonna!
Förväntar mig bildbevis på bloggen.


Jag trodde nog att jag var Joey Tempest, den kvinnliga versionen. Finns bildbevis på det.
Sweet Lord, me, myself and my pudelfrilla!!

veronnes

Therese - Pyssel och Design sa...

80-talstema låter ju helkul, många möjligheter :)
Visst är det trist med snön, snöar för fullt här nu. Jag som vill ha vår NU!

Madde sa...

Mmmmm så gott det lät;)

Tänkte passa på att tipsa om en tävling på min blogg som går ut i morgon kl 20.00 Vinn mat & bak saker från mika design. 5 vinnare

http://maddesmumms.blogg.se/2010/march/tavling-i-sammarbete-med-mikadesignse.html