Leta i den här bloggen

onsdag 22 juni 2011

Pasta ur vår middag

I veckan så testar vi ett middagspaket från coop som heter vår middag. I lådan så finns det recept och ingredienser för 4 middagar för 4 personer.

Menyn för denna vecka ser ut så här

Pasta puttanesca med baconströssel
Bulgursallad med kyckling och ajvarvinägrett
Briostfylld lax med soltorkade tomater och färskpotatis
Fetaostburgare med tzatziki
 
Här kommer receptet på den första middagen 

Pasta puttanesca med baconströssel

500 g spaghetti
400 g tomater på burk
100 g svarta oliver, urkärnade (jag tog dock bara hälften)
3 msk kapris
0,5 dl olivolja
0,5 st chilifrukt finhackad
2 msk tomatpure
3 st vitlöksklyftor
0,5 tsk salt
0,5 tsk svartpeppar
240 g bacon

Gör så här

Koka pastan i saltat vatten enligt anvisningarna på förpackningen. 
Skär tomaterna i stora bitar. hacka oliver och kapris. Hetta upp oljan i en kastrull. Bryn chili, vitlök och tomatpure under omrörning. Tillsätt tomater, kapris och oliver. Salta och peppra. Låt koka cirka 10 minuter på svag värme. Skär baconet i mindre bitar och stek ett par minuter i en panna. Vänd ihop spaghettin med tomtsåsen och toppa med knaperstekt bacon..



Familjens smakpanel låter hälsa att detta var ok, dottern och sonen säger att man måste ha ketchup till i alla fall!!

7 kommentarer:

Erika Skogly sa...

Är också sugen på att testa en sån där matkasse, men i vår familj har vi väldigt många matallergier så vi får nog passa...

malinns sa...

Både efterlängtad och välkomen är DU växel...

Nadja-nadjaskitchen.se sa...

Vilken rolig grej! Kul att du är tillbaka och bloggar mat igen. :D

Tinas skåpmat sa...

Mmm gott det såg ut! Jag är jättesuge att testa Linas matkasse som kommit till vårt område, men jag få se när anda faller på.
Glad midsommar på dig med!

Mårtenssons kök sa...

Ja, ketchup är ett måste, vi håller med barnen:)

Hoppas du får en härlig midsommarafton!

Barbro sa...

Den här rätten ska jag testa! Med eller utan ketchup...

KarinW sa...

Vad härligt att du bloggar igen, de där middagarna verkar goda tycker jag. Visst är det otroligt vad tiden skenar iväg, man vill både bromsa men samtidigt är det skönt att ungarna blir vuxna också. Hoppas allt är bra med dig, imorgon åker jag på semester till Öland och jag lääängtar så!
Kram Karin