Leta i den här bloggen

fredag 8 juli 2011

En annan häxa på besök

Hej! 
Har fått den stora äran att gästblogga här hos växelhäxan :o)

Vi har beställt Coops matkasse som vi får varannan vecka, då guben jobbar förmiddag och har tid att stå och pilla lite med middagen.
Inte så tokigt, tycker jag som får sätta mig vid dukat bord och inte behöver anstränga mig det minsta *skrattar*

Igår stod mjuka tortillabröd med räkor på menyn.

Till 4 portioner behövs:

1 msk smör
1 vitlöksklyfta, pressad
0,80 dl tacosås
320 g skalade räkor
2 avocado
1 dl gräddfil
20 g guacamole-mix
 (på påse, brukar finnas bland tacotillbehören i affären)

mjuka tortillabröd
sallad
skivad rödlök





Smält smöret och bryn vitlöken någon minut.
Tillsätt tacosåsen och koka i 3 minuter.
Lägg i rökorna och hetta upp såsen utan att det kokar.



Klyv avocadon och ta ur kärnan.
Gröp ur fruktköttet med en sked och mosa det.
Blanda med guacamolemix och gräddfil.


Värm bröden lite och fördela räksåsen, sallad och lök i bröden. Toppa med guacamole, fast min hamnade visst underst...

Smakpanelens betyg:
De två sexåringarna sa: NEJ TACK! Vi vill ha mannagrynsgröt! :o)
Gubben tyckte det var helt ok och själv så ger jag 4 poäng av 5
Men nästa gång kommer vi nog att lägga till mer grönsaker, kanske majs och gurka
för att få lite mer substans i wrapen.

Då tackar jag för mig och hoppas att ni provar receptet :o)





2 kommentarer:

Växelhäxan från norrland sa...

ha ha tusen tack min vän.. Så barnen ville hellre ha gröt, huuuvaligen!
Hälsa gubben och tacka också!

Anonym sa...

Gott och annorlunda med räkor i wrap´sen...Måste prova!

Tackar för receptet! :)

//Blogginnehavarens svägerska