Leta i den här bloggen

tisdag 12 juli 2011

kyc

Alltså det här med mat på sommaren är inte kul ibland, i alla fall inte när man jobbar och det är 100 grader varmt. Förra veckan så blev det mycket pastasallad, fil, och sådan men en dag så blev vi så sugna på potatis och detta blev resultatet.. Rikigt gott om jag få säga det själv!

 

Potatis och kycklingpanna

ca 600 g potatis
3 morötter
ca 10 cm purjolök
3 dl grädde
salt, peppar, persillade
½ pkt philadelfiaost mediterranean
2 kycklingfileér
Lite sweet chilisås som tillbehör

Gör så här
Skala och tärna upp potatisen. Dela kyckling fileérna i mindre bitar. Stek upp kycklingbitarna i stekpannan med en klick smör tills fileérna fått lite färg häll över i en skål. Klicka i en klick smör och stek potatisen i ca 5 minuter. Skala och skiva morötterna i mindre bitar lägg i stekpannan. Skiva purjon och skölj, tillsätt sedan i stekpannan. Blanda i alla övriga ingredienser och rör om (även kycklingen) låt puttra i ca 10 minuter..

Familjes smakpanel
Ja dom hade inte mycket att säga eftersom dom hade fullt upp med att äta upp min goda mat!!

4 kommentarer:

malinns sa...

Åh, måste nog ta och prova på detta som verkar underbart krämigt och gott....

Har du nedräkning?

Frostrosor sa...

Låter gott! Jag måste prova Philadelphia Mediterrenean, den har jag aldrig testat!

Tinas skåpmattinaz.blogg.se sa...

Härligt när responsen går hem bland familje medlemmarna. =)
Philadelphia Mediterrenean har jag nog missat bland ostarna, gott krämigt lät det iaf.

Ja det där med maten har varit en icke vara här med, varmt, jobb, o ork har knappt existerats. Men snart är det semester och nya krafter skall förhoppningsvis visa sig! =))
Ha det gott.

Tinas skåpmat sa...

Ja trött ä jag nog då min kommentar gick på detta vis! =))