Leta i den här bloggen

tisdag 24 november 2009

Inte riktigt som man tänkt sig...

Ibland så blir det inte så himla lyckat när man mojjar och håller på.
Hade en ide om att göra en korvgratäng av nått slag men ville den skulle ta ihop i stekpannan istället för i gratängformen i ugnen..
Nog för att det blev gott, men det såg inte så frestande ut så det va med stor skepsis som vi smakade på rätten både jag och gubben..
Detta hade jag i

Chorizoröra

3 chorizokorvar
1 pkt bacon
1 dl grädde
1 dl creme fraiche
1 stor riven morot
3 ägg
persillade
salt
½ gul hackad lök
Lite champinjoner
Coktail tomater

Gör så här
Hacka korven och dela bacon i mindre bitar. Stek i stekpannan med en klick smör. Blanda i svampen, rivna moroten och den hackade löken.



Blanda ägg, grädde och creme fraiche och slå över.



Krydda med persillade, salt och paprikakrydda.
Låt koka ihop en stund och hoppas det går bättre för er än för mig, jag ville liksom att det skulle bli lite makaronpuddingaktigt...
Tror nog att jag får göra om receptet till nästa gång, gott blev det fast inte riktigt ögonvänligt..

Inga kommentarer: