Leta i den här bloggen

onsdag 20 mars 2013

Idag så har vi bakat!

Visst är det härligt nu när solen börjar lysa igen och det är ljust längre på dagarna.. Här ha vi kommit igång med promenerandet igen och det är så jäkla skönt. Målet är 10000 steg om dagen men det ha jag upptäckt att det är ganska enkelt att uppnå. Ta den långa svängen till jobbet på morgon och sen går vi en sväng på lunchen och sen är man nästan i hamn..
Jag ja legat på sofflocket nu så länge så jag känner mig sprudlande glad att man har kommit igång igen!..

Idag så hade jag dock bestämt mig för att ta det lugnt och baka lite. Morotskaka, choclate chip cookies och drömmar med kokos och choklad blev det idag! Recept kommer allt eftersom..

Här kommer i alla fall recept på 


Chocolate chip cookies

175 g smält smör (svalt)
2 ½ dl farinsocker
1 dl strösocker
1 ägg
1 äggula
5 dl vetemjöl
½ tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker
100 g mörk choklad
2 dl non stop, smarites eller M&M

Gör så här
Värm ugnen till 175 grader. Vispa farinsocker, smör och strösocker poröst. Vispa i ägget och äggulan.
Blanda i de torra ingredienserna och rör ned dem i smeten. Hacka chokladen grovt och rör ner även den tillsammans med nonstop. Blanda till en deg. Klicka ut degen på en plåt, smord eller med bakplåtspapper. Grädda i ca 15-17 minuter. Låt kakorna svalna något på plåten och lägg sedan över dem på ett galler för att kallna helt.

Inga kommentarer: