Leta i den här bloggen

tisdag 13 april 2010

Kasslergratäng

Jo men just det ja, dagens middag höll jag ju alldelens på att glömma bort ...
Den kommer här
Receptet kommer från åsa som har bloggen en sida mat, men jag ha gjort om det lite lite grann eftersom jag räknar kalorier nu..
Jag vet, ena stunden lchf, viktväktarna sen nått annat skit, men man ska nått att roa sig med också, hi hi..eller suck..



Kasslergratäng med mango chutney
5 port

280 g kassler
1 gul lök
1 dl purjolök
1 grön paprika
1 röd paprika
1 tsk sambal olek
1½ dl mango chutney
2 dl lätt creme fraiche
2,5 dl milda mini mat extra 4%
1 grönsaksbuljong
100 g ost 19%
5 port bulgur

Gör så här
Hacka grönsakerna och fräs i stekpannan blanda i resten av ingredienserna (ej osten o bulgur)
Rör om och låt puttra en liten liten stund.
Skär upp kasslern i mindre bitar, stavar eller tärningar och lägg i en ugnsform, slå på grönsaksröran och strö osten över .
Gratinera i ugnen i ca 10 minuter, tills osten smält.
1 portion av detta recept är på 436 kcal i fall nån är intresserad enligt viktklubben..

Jag tyckte det blev jätte gott, men mina barn rynkade på näsan, sonen han hade på ketchup och dottern hon åt potatis med lite kasslergratäng..
Gubben den stackar han ligger bort och äter hos mina föräldrar, det är makaroner och korv eller korv och sallad eller köttfärsås och pasta, kan väl säga att det inte va så planerat att han skulle sova bort..men tur mor och far bor i närheten i allafall..
Lev och må luden tå..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg gott ut, me like kasseler i lagoma mängder. På sommaren kan man göra schvajningt goda sallader med kassler.

veronnes

(vill äta maxmat på lunchen. Pratade just med Mr GDB han var på max och smaska. Jävla karl. Men å andra sidan så har hans BMI tal löpt amok..like underfuckingtecknad)

Anonym sa...

..väldig slarvig inlägg av mig ser jag nu..men hans bmi tal har INTE löpt amok like mine has..kasseler..det var då en ny stavning på kassler. Minsann.

veronnes-goes-maxmål-as-we-speak