Leta i den här bloggen

tisdag 6 april 2010

Påsksöndag

Solen lyste och fåglarna kvittrade med en väldans stämma.
Vi drog till kompisar och hade lite drinkprovning.

Ha ju en bols 3 pack som skulle prövas



Vi startade dagen med en shot...
Bananlikören va den första vi prövade

Popsicle (shot)
1 del vodka
1 del bols banana likör
1 del färskpressad apelsinjuice

Skaka med is i en shaker och sila upp i ett shotsglas

Vuxenpanelen säger att den va god, lite väl söt kanske så det va tur att det vara va en liten shot..
Tror dock inte att jag skulle köpa den själv, är inte så förtjust i just banansmak..

Sen så blev det en sån här

Appel martini (elegant cocktail)
1 delar vodka
2 delar Bols Sour apple
1 fjärdedel färskpressad limejuice ( jag köpte koncentrerad på flaska)

Skaka med is i en shaker och sila upp i ett kylt cocktailglas.
Som tur va så provsmakade jag innan jag serverade och det va så surt så surt, kan kanske bero på att jag köpte koncentrerad limejuice..Blandade dock ut med lite fruktsoda och då blev det världens godaste drink, lite lagomt syrlig precis som jag vill ha det..
Resten av vuxenpanelen håller med...Den här kan jag helt klart köpa fler gånger..

Den tredje flaskan glömde jag bort att testa, men däremot så efter maten så fick vi en sån här drink..



Äggtoddy

1 äggula
2 msk florsocker
och rör nu för brinnande livet, skeden ska kunna stå själv i glaset
2 msk konjak eller whisky
kokande vatten

Fyll på med konjak och sen hett vatten, smaka av, är det för starkt så på med mera vatten eller tvärt om..
Super gott va det..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bananlikör? Tantvarning å det grövsta.

Äggtoddy känns lite mer påsk må jag säga. Rätt tänkt.

Jag ska jogga i em. Lägg en vit ros på kistan vet ja.

veronnes

Anna sa...

Nja bananlikör kanske inte är min favvo heller ;-) men den appel martini lät ju jättegod!! Kram Anna