Leta i den här bloggen

lördag 17 april 2010

Kycklinggryta

I veckan så ha vi testat lite nya recept här hemma till tonåringarnas stora glädje, eh nått...

I torsdags så blev det en kyckling och pastagryta, kolla här..



Kyckling och Gnocchigryta
4-6 pers

2 st gula lökar
300 g champinjoner
600 g kycklinglår
1 msk rapsolja
3 msk ajvar relich, stark
2,5 dl milda mini mat extra 4%
0,5 dl vatten
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
500 g färsk gnocchi (jag hade inte färsk utan köpte fullkornspasta)

Gör så här
Koka pastan som det står på paketet
Skala löken och skär den i bitar. Dela champinjonerna i kvartar. dela kycklinglåren i bitar på ca 3 cm.
Bryn kycklingen i olja, tillsätt lök, champinjoner och fräs i en vid tjockbottnad kastrull i ca 3 minuter.
Tillsätt ajvar, grädde och vatten. Salta och peppra.
Låt sjuda i ca 5 minuter.
Häll upp i en skål och blanda ihop med pastan.




Ja vad tyckte vi om detta då?
Jag och gubben tyckte att rätten i sig är det inge fel på men det krävs dock lite mera kryddor..
Nu hade ju jag bara köpt en mild ajvar relish så det kan ju vara det som va felet??.
Tonåringarna suckade högt när dom såg det va svamp i, dock hade ju mamman varit extra snäll och gjort stora bitar som va lätt att se.
Annars så tyckte dom det va helt ok..

Receptet kommer från sidan allt om mat.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mums!

En av mina favoriter i köket är sambal olek..true love!!! Älskar när man anar "hetta" i maten.

veronnnes

Växelhäxan från norrland sa...

Få inte vara för mycket hetta för min del då poppar det i ansiktet, låter helt sjukt men så är det

Hallon & Blåbär sa...

Hehe, vilken snäll mamma du är som skär svampen i stora bitar =). Jag tycker det låter jättegott.


Jodå, här är allt fint, har börjat jobba igen och det funkar ju fint för det mesta, blir det mycket "stesspring" ömmar allt foten.

Här har vi haft härligt soligt väder ett tag nu men oj vad det blåst dom sista dagarna.

Ha det gott!