Leta i den här bloggen

måndag 9 juli 2012

En kväll med lite rocken roll!

I lördags så hämtas vi med denna tjusiga bil, inte vardag man få åka cadillac!


Sen så styrde vi kosan in mot stora staden dock med en liten liten "omkörning". Det är nämligen så att när vi kom till bron i vännäs så skrek jag rakt ut i bilen (jo det gjorde jag) för jag hade glömt biljetterna hemma till kvällen konsert som vi skulle på!!!!
Det va bara för den stackars chauffören att sno och styra bilen mot bjurholm igen och bordet på resturangen kundes tack och lov bokas om! GISSA OM JAG SKÄMDES!!
Aja det gick ju vägen i alla fall. 

 När vi äntligen kom in till stora staden så hade vi bokat bord på O´lerys och där intogs detta

                                           
 Jack daniels glazerad kycklingfile, med säsongens grönsaker, majskolv och jag tog pommes till (kanon goda ifall ni undrar)


 Gubben han åt en entrecote med wokade grönsaker, majskolv beasås och bakad potatis.


Classic peppar steak, grillad oxfile med grönpepparsås sallad och bakad potatis tog dom som vi följde med!

Sen va det dags att åka mot målet, John fogerty, Micke rickfors, Dan Hylander och Gasolin show. Vi missade ju då Gasolin show pga min glömska när det gällde biljetterna men det gäller ju inte.

Mikael Rickfors

John Fogerty
Det va så himla bra allting rickfors va bra och fogerty han kan rocka han. Låter lika bra som på skivan.
 Vissa skulle dock behöva lära sig lite publikvett. Vi hade stått och väntat på fogerty nästan längst fram typ 4-5 rader bakåt i ca 1 timme. Sen så när han ha spelat ett tag så kommer dom där förbannande fyllskallarna och tror att dom ska kunna tränga sig framför men se det gick inte vi stod fastklistrad och hade bildat en mur!! En hon tyckte att hon skulle få komma framför för att hon va så kort!! men hallå kom och ställ dig i tid då, det va väl ändå konserten som va det viktigaste och inte öltältet!!
En annan fyllkärring tyckte att jag inte behövde se så aggresiv ut!! Men vad fan bli man när man ha stått och hejdat flera st från att tränga sig!! Nä en del behöver lära sig lite folkvett.

Det va dock en toppen kväll, åka jenk dit, god mat, trevligt sällskap och ett väldans hålligång! Tack b och u för en toppen kväll!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde skriva att vi va till Holmsund....

Anonym sa...

Lät ju fantastiskt trevligt, jag är väldigt avundsjuk. Tur att du var där Therese så du kunde lära folk lite folkvett ha ha ha :)Anita

Bodil sa...

Ja detta måste göras om! Middag och jänk iaf, Fogerty i Umeå lär vi inte få uppleva igen.
=))

Växelhäxan från norrland sa...

Haha hur kunde jag glömma det?

Växelhäxan från norrland sa...

Ja det va kuuuuul! Kanske kommer nått annat skoj också fast en bit mat och en tur i jänken är ju aldrig fel!