Leta i den här bloggen

söndag 15 juli 2012

Sommar och bokläsning!

 I torsdags så fick vi åka in till stan igen för våra utemöbler som vi hade bokat dagen innan fanns helt plötsligt hemma. Det va en som hade reserverat men ångrat sig och ville inte ha dom men men då fick vi ju dom istället. Efter vi skruvat ihop dom så blev det en himla enkel middag men ack så gott, korv med mos och räksallad mmmm ibland behövs det inte mera!


Ost och kex åt vi på fredag kväll, vi kunde till och med sitta ute hela kvällen myggorna höll sig faktiskt undan.


I lördags så for vi en sväng till Dollarstore i Lycksele och shoppade! oj oj oj vilka grejor det finns där och till himla bra priser dessutom. Jag köpte bland annat 5 st prydnadskuddar för 50 kr och dom pryder nu våran nya fina soffgrupp som vi har ute på altan i stugan (bild kommer sen). Hittade 2 st orange glas som fick bli ljuslycktor och står nu på soffbordet. 2 st fina plastblommor 40 kr st, svarta krukor för 20 kr st ja med mera, med mera. Där skulle man ju kunna handla hur mycket som helst. Blommorna blev så fina i mitt lilla fönster osså fick jag kasta bort alla rosa hemska buketter som fanns i stugan när vi köpte den, huuuuva!

Lunch åt vi på lappkåtan i Lycksele och gubbens lunch ser ni här, entrecote med klyftpotatis och bea, helt ok tyckte han!


 Stekt röding och skagenröra tog jag och min mor och det va så underbart gott, helt ljuvligt!


 Dottern följde också med och hon ville bara ha köttbullar och potatismos, men dessvärre så va det en stor besvikelse! Det va inte gott om vi säger så, köttbullarna va ja, hur ska man förklara det? inte goda i alla fall och inte moset heller!


 Idag så har gubben min fyllt år och det firade vi ute i stugan med tårta och kaffe. Solen tittade fram en liten stund medans vi fikade osså fick vi ju inviga våra nya utemöbler.

Tårtan som jag gjorde fyllde jag med mosade bananer, hallonsylt, marsansås och lite grädde. En massa grädde uppe på och lite bananer blev det som dekoration!


Gubben han återgår till jobbet och jag påbörjar min sista semestervecka i morgon. Känner mig rätt nöjd ändå med min semester, lugnt och skönt ha det varit och det ha fixat och donats en hel del i stugan. Läst en hel del böcker ha jag också gjort  så ja, jag ha haft det ganska skönt trots att det ha regnat en hel del..

Dagens boktips blir Kristina ohlssons, Askungar som va himla bra, till och med gubben ha läst den. Den andra boken av samma författare heter tusenskönor (läser den just nu) och den tredje heter änglavakter (gubben läser den nu) och dom är också himla bra.

Ha en härlig vecka alla ni där ute i cyberspace!

1 kommentar:

Katarina sa...

Roligt med nya utemöbler och tårtan med banan ser så god ut! Ha det bra!