Leta i den här bloggen

torsdag 10 september 2009

Jo jag lever....

Hej Hej..
Det lever, eller?
Jo då nog lever jag alltid, men säger jag bara att det håller på kännas.
BODY PUMP har man gjort, jättekul va det, hur kul som helst..
Kom hem igår ganska kaxig och tyckte att jag hade kunnat ta i lite mera, lägga på lite mera vikter på stången.
I dag inte lika kaxig, och ha fått höra att dag två kommer värsta träningsvärken, kul jag som tycker det känns nog nu?
Men roligt va det, hade hela tiden koll på läget? eh nott.
Hade fullt sjå att hålla reda på skivstången som skulle lyftas upp och ned och sen skulle rumpan puta, ryggen va rak, inte böja knäna eller hur det nu va..
Vem har tid att tänka på sånt, jag hade fullt sjå att hålla reda på stången...
Men men kul va det..
Kommer att bli fler gånger.

Här kommer dagens middag



Stekt strömming med dillmajonnäs

400 gr strömming
Mixade sötmandlar (ganska fint mixade)
2 ägg

Panerade strömmingen i med mandelmjölet, doppade först i ägg och sen i mjölet..
La strömningen på en plåt med mycket stor smör klick..
Stek i ugnen på ca 225 grader i ungefär 10 minuter.

Dillmajonnäs

1 dl creme fraiche
1 dl majonnäs
ca 1 msk dill
citronpeppar efter behag

Blanda och rör ihop..
Mumigt värre.

Servera med Blomkålsmos
Gjorde det så här denna gång

1 blomkålshuvud
vatten
salt
1 dl creme fraiche
2 st tårtbitar av glada kon (från den runda asken)

Mixa blomkålen och koka upp i en kastrull med vatten. Slå bort vattnet och blanda ned osten och creme fraichen.
Krydda med parikapulver och salt eller vilken krydda du nu vill ha..

Dillmajonnäsen va himla god..

Inga kommentarer: