Leta i den här bloggen

tisdag 1 september 2009

Lite vimsig?

Halloj där..
Såg att jag va lite slarvig igår och glömde skriva in i receptet på kycklinggrytan att det skulle vara sambal oelek i...
Slarvmaja, säger jag bara..
Ja ja, det är inskrivet nu i allafall..
Gårdagens middag blev detta..
Chorizo med svamplöksås..
Till åt vi blomkålsmos som jag denna gång även hade morötter och purjolök i..







Svamp och löksås

Klick smör
2 dl creme fraiche
1 gul hackad lök
100 g färska champinjoner
2 msk aijvar relish
Salt, chilipulver

Gör så här
Fräs upp svampen och löken i lite smör..
Blanda med övriga när svampen har mjuknat lite..
Låt puttra en liten stund.

Såsen passade himla bra till korven må jag säga, mumigt om du frågar mig..
Frågar du mina tonåringar så tror dom inte vi är riktigt kloka....
Dom åt dom obligatoriska stuvade makaroner och korv

4 kommentarer:

malinns sa...

Du den korven såg god ut och jag som inte är så vidare värst förtjust i korv. Man jag bidde sugen så jag ska testa att skiva den så... mr K kommer att bli stormförtjust han älskar korv.

Anonym sa...

Ha ha..."testa att skiva den så" ..malinns..var det länge sen?

//veronnes

Helena Ljunggren sa...

Mums så gott det ser ut!

malinns sa...

Uppdatera för jag tror att växel har gjort en och annan maträtt sedan detta blogginlägg.