Leta i den här bloggen

tisdag 22 september 2009

Helgen i bilder

I helgen så har vi sovit borta hos stadsborna, gubbarna ha spikat och fejat och vi brudar drog på stan..
Rättare sagt vi for på expo, (porslinsmekka) finns allt möjligt från gardiner till porslin,prydnadsgrejor möbler, mm..
Tro ni denna snålkärring handlade nått då?
Nääh, inte det, såg några snygga värmeljuskupor på fot, 3 för 149 kr men nej då inte följde dom med hem inte.
Måste ha haft en förståndig liten ängel på axeln som viskade i örat, gör om tv-rummet först, sen kan du handla..
Just nu känns det ur tråkigt..
Ja ja, hur som haver så här kommer helgen i bilder.

Fördrink en ny variant måste jag säga, lite kul

Käck eller kick som det heter och rött vin, först en tugga käck sen en klunk vin...
Lakrits smaken förstärks en aning, intressant tycker jag och dessutom kul med nått nytt.
Här finns mera tokiga ideer på vad man kan använda till vin, fixafesten.nu

Förrätt

Mimosasallad, honungsmelon och rökt skinka, supergott.

Osså kommer vi till huvudrätten, som jag har längtat efter potatis om ni bara visste säger jag bara..
Trodde jag skulle sakna pasta mest, men inte då, potatis is the shit säger jag bara...

Receptet finns här, hackade 2 vitlöksklyftor och la ned också och vb-ost åkte också ned, men hade inga morötter denna gång..

Till så åt vi detta, nånting med kyckling och skinka, basilika, oregano och nått mera.
Kommer inte ihåg i skrivandes stund vad det hette för något, återkommer med receptet.


Kycklingfile passionata receptet finns här.




I svampskogen gick vi på söndag medans gubbarna låg på sofflocket och latade sig eller 1 gjorde det i allafall, kan det ha varit min gubbelubbe, jo det stämmer..
Först trodde vi han va bakis men icke då han höll helt enkelt på att bli förkyld mitt i alltihopa.
Han ligger nämligen nu (tisdag)..
Ha en bra vecka så hörs vi..

9 kommentarer:

veronnes sa...

Käck å vin? Låter lite udda minsann...men allt passar ju till vin, right?

Potatisgratängen såg god ut, jag ÄÄLSKAR potatis.
Jag utesluter det med just nu..vill man vara fin får man lida pin...

..jag citerar " ha en bra vecka så hörs vi" innebär det att du kommer att blogga mindre än vanligt? Isåfall kommer ajg att glömma ditt namn..Nina G fyllde år igår..jag grattade henne på facebook...du vet...den där facebook som du skyr som pesten...

Anonym sa...

Enligt "receptet" ska det vara rödvinet Konunga Hill, passar perfekt!

Tack för en trevlig helg! Nu vilar vi till nästa baluns...

/K

Mia-En bondhustrus godispåse sa...

Tack så mycket =)

Pialotta sa...

Visst är det gott med Käck och rödvin.. jag kombinerar gärna oxså mörk choklad till det röda.. supergott:-)

KarinW sa...

Vad härligt ni haft det då i stora staden och gott inte minst. Svampskogen har jag också varit i och nu idag har jag plockat tranbär men vad det blir av dom får jag se/smaka innan kvällen.
Jag spanar runt efter en marinerad älggryta, undra om det är hos dig jag läst om den?
Ha det fint resten av helgen!

Helena Ljunggren sa...

Käck och vin ser ut att vara en fullträff :)

Hanna sa...

Vad mycket gott!!
Käck och vin måste jag testa!! =)

http://www.brunetten35.blogspot.com/ sa...

Tack för din kommentar på min blogg.(o= Lakrits och vin,den var ny..måste testa

malinns sa...

Har du fastnat i rödvinsträsket eller har fotsulorna klibbat ihop av lakritzen?