Leta i den här bloggen

onsdag 30 november 2011

Kyckling med sweet chili



Här om dagen så blev vi sugna på kycklingspett, men jag va för snål för att gå på kiosken och äta där annars så är dom himla goda där.
Tog istället upp 3 kycklingfiléer som jag marinerade i sweet chilisås helt enkelt..

Sweet chilimarinerade kycklingstrimlor

3 kycklingfiléer
½-1 dl sweet chilisås
salt, cayennepeppar

Gör så här
Dela varje filè på tre på längden. Lägg i en påse och häll i sweet chilisåsen, salt och cayennepeppar. Låt ligga i kylen i ca 1 timme. Ställ ugnen på 225 grader. Lägg strimlorna på bakpappersklädd plåt/ugnsform och ställ in i ugnen i ca 10-15 minuter. Skär i filén så du ser om den är klar.
Servera med klyftpotatis, kebabsås (från rydbergs) och körsbärstomater.. 


Så jäla gott och enkelt så där mitt i veckan!

3 kommentarer:

Erika Skogly sa...

Blev så sugen på pizza när jag såg ditt tortillapizzainlägg nedan, så jag tänker tjyva idén av dig. Hoppas det går bra.

Växelhäxan från norrland sa...

Ha ha det går så bra, kul att jag kunde fresta dig med nått!

Fröken Dill sa...

Låter ÄNNU bättre än färdigköpt!
Tycker fröken Dill