Leta i den här bloggen

tisdag 8 november 2011

Brödbakning!

I lördags så for gubben och hjälpte min far med bilen, själv stannade jag hemma och scrappade lite grann. När man sätter sig vid scrapingbordet så flyger bara timmarna iväg. Kortvikningar är jag inne på just nu och det är så himla kul, så kul att jag nästan glömde bort att jag skulle baka matbröd!! 
Tur att denna lilla kisse kom och störde annars så hade jag nog suttit kvar

 
Ronja nu 1 år är nästan alltid och "stör" när jag sitter och scrappar! Världens mysigaste kisse!

Fyra olika sorter blev denna denna gång, det gick av bara farten så nu är det bara 2 pkt jäst kvar i kylen så vi få se vad det blir av dom!

Längst bak till vänster ser ni roast´n toast, sen har vi svärmors limpa, sen har vi farinfrallor i miten bak och thekakor längst fram.
Roast´n toast hittar ni här
Svärmors limpa hittar du här
Thekakor hittar du här
Farinfrallor hittar du här



2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Mmm... underbart med hembakt bröd! Nu var det ett tag sen jag hann med det!

Anna sa...

Vilka schyssta brö´n ;-) jättefina bröd du bakat, visst är det härligt med hembakt bröd! Å va stor missen har blivit då, de växer ju alldeles för snabbt! Kram på dig /Anna