Leta i den här bloggen

fredag 27 augusti 2010

Drinktips

Den här drinken bjöd B på då vi va hemma hos dom för någon helg sedan och den va scheta god så jag bara måste dela med mig av receptet.
Måste då definitivt fara och köpa en likör 43 så att jag kan göra denna drink hemma också.



Dreamsicle
1 del Likör 43
2 delar mjölk
2 delar apelsin juice
Blandas. Servera med is

Hittade en drink till som jag måste skriva upp här så jag kommer ihåg den, men den är dock otestad.
Någon som prövat denna?

Rosa pantern

4 cl licor 43 (likör 43)
1 cl grenadine
10 cl mjölk

Is

Mer info finns här

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men det var ju sjukt mkt mjölk i rosa pantern...

Likör 43 kna man med fördel använda till hotshots....satan i gatan..ypk är granterad!! Gött.

//DDD

Växelhäxan från norrland sa...

Men Hallå hot shots det har man ju nästan glömt bort..inte så tokigt

Bodil sa...

MMMM, den var ju sååå god! Måste göras igen. Annars är min styrka att hitta nya recept till speciella tillfällen och sedan blir de aldrig gjorda igen.

Jag köpte Likör 43 för att blanda med mjölk, så jag tror att ditt andra recept är smarrigt oxå. Grenadine smakar väl inte så mkt, det är väl mer för färgen?

Måste testa att göra hot shots på likör 43, har aldrig tänkt på att testa den kombon. =)
Hot shots kan ju vara den absolut godaste drinken!