Leta i den här bloggen

söndag 3 juni 2012

Buzzador ang fläckborttagningsmedel

Så är det då dags för mig att avlägga min slutrapport som buzzador  när det gäller vanish fläkborttagningsmedel!

Det är dom här produkterna som jag fått testa fläckborttagningsmedel i alla olika varianter. Matt sprayen och bakteriepulvret har jag inte testat än!

Idag så prövade jag att få bort en oljefläck på min sweetshirt jacka och det gick inte så bra, den blev mindre i alla fall och detta va andra försöket. Första gången så hade jag bara sprayat på  fläcken och sen blandat i en skopa av den rosa burken med tvättmedlet. Denna gång så hade jag gnuggat in fläcken med Vanish oxi action gel och låtit det dra ett tag. Sen så la jag även jackan i blöt i några timmar och blandade samma gel i vattnet. Sen slängde jag in den i tvättmaskin och la till en skopa Vanish oxi action pulver i tvättmedlet. DOck så va ju fläcken fortfarande kvar!!

Jag blev lite besviken för jag hade trott att det skulle fungera bättre! Så än så länge så tycker inte jag det är prisvärt kanske mot alldelens färska fläckar!!

Bilderna kommer från vanish.se

5 kommentarer:

Lindha Johansson sa...

Hur fungerar fläckborttagningen för mattor då?
Jag har 4 katter som ALLTID väljer att spy på mattorna och tvättmaskinen är för liten, så vad gör man då?

Växelhäxan från norrland sa...

Jag ha inte testat den för mattor men gå in på vanish hemsida så står det nog där hur du kan göra!

Anna sa...

Jag tycker att den "vanliga" sprayen är superbra, MEN den funkar bara på fläckar som man inte tvättat sedan innan. Jag har fått bort gräsfläckar, rödvinsfläckar ( jo jag är en klumpig människa) från vita leggings, rosévinfläckar från vita jeans, tomatstänk o fettfläckar från flera olika kläder samt massa annat med den sprayen, men bara på "ny-gjorda" fläckar... Kram Anna

Anna sa...

Och just det, då har jag sprayat på vanish, låtit det dra i typ 30 minuter o sedan tvättat som vanligt... ;)

Pernilla sa...

Jag har också buzzat vanish och är liksom du gansnka besviken. Barnen har ju en förmåga denna årstid att få en massa gräsfläckar och annat och det gick inte bort.... Däremot försvan rödvinsfläckarna från min vita tröja. Men den hade jag förbehandlat precis vid olyckan med salt och vatten.
Jag har en utmaning till dig på min sida :-)