Leta i den här bloggen

torsdag 16 april 2009

Middags bekymmer mitt på onsdan

Ibland är jag såååå less på laga mat, just nu är det en sån period.
Känns som man äter samma mat heeeeela tiden.
Usch och fy, säger jag bara.
Det får bli som det bli...
Öppnade kylskåpet och tog fram det som fanns..
Resultatet kommer här...



Pasta ala vxlhäxan
ca 5 portioner

Påskskinka
Prinskorv
½ pkt bacon
2 dl lätt creme fraiche
3 dl grädde
Paprikakrydda
salt
Knorrs kött och grillkrydda
Lite wokgrönsaker

Gör så här
Hacka bacon, prinskorv och skinkan i mindre bitar. Stek i stekpannan. Blanda i övriga ingredienser och låt puttra en stund på spisen..
Servera med tagliatelle, gurka och tomater..

Blev inte så dumt om jag få säga det själv..
Barnen och gubben protesterade inte heller och pannan va faktiskt tom när vi hade ätit färdigt, så det gick nog hem där också..

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jag kommer också in i såna perioder då och då, det är då jag tycker det är toppen att få inspireras av andra matbloggar. Dessutom brukar man ju ta sig ur såna svackor med en massa nya krafter.

Även rester ska ju ätas upp och jag måste säga att det ser riktigt gott ut!

malinns sa...

I bland kan det bli den bästa maten av ideetorka, matrester och enkelhet.... du är ju otrolig du lyckades igen!