Leta i den här bloggen

tisdag 6 oktober 2009

ja ja vad är väl en bal på slottet?

I veckan så har jag semester, helt underbart måste jag säga...
Ha fått en hel del gjort under dessa två dagar, målat en vägg i dotterns rum, lacerat vårat sovrumstak två varv (lite ont i nacken), städa ur husvagnen, fixat till den gamla anslagstavlan, gjort i ordning min scrap bookinghörna mm.

Sen så hade jag och gubben bestämt att vi skulle fortsätta fixa i sovrumet, fondvägg skulle upp och 3 väggar ska målas..
Men men kan meddela att så blir det inte..........
Fick ett samtal idag av gubben själv där han säger
KAN DU MÖTA MIG PÅ VÅRDCENTRALEN OM NÅGRA MINUTER!!!!
Eh va?
Ja då visade det sig att karln ha missat sista steget när han skulle kliva ur lastbilen och faller på nått vänster ur och trampar/landar snett med foten!!
Han hör ett brak? knak? typ att det sprakar till i foten och sen en jävulsk smärta.
Så han fick helt enkelt åka på vdc och där fick han en remiss raka spåret på röntgen och sen till nått fler ställe..
Hur slutade det då?
Han hade tack och lov inte brutit benet eller foten men han har en benflisa som är lös i foten.
Sjukskriven i 4 veckor och sen få vi se..

Renoveringsplanerna läggs på hyllan ett tag känns det som.
Ja jag vet, visst kan jag själv men det känns som luften gick ur en..
Vi avvaktar.

Nått annat kul som ha hänt?
Jo, bergvärmegubben har borrat så nu ha vi ett hål 201 meter ned i backen.
Vi är på gång i allafall..

Solen skiner, fåglarna kvittrar, vad mer kan man begära?
Som sagt, vad är väl en bal på slottet?

Återkommer i morgon.
Ha det gott

3 kommentarer:

Frostrosor sa...

Åh, vill se bilder på alla renoveringsprojekten!
Ajajaj, för flisan i foten! Nu får gubben din ligga på sofflocket och domdera därifrån och ge dig order i renoveringsarbetet ;-)

Bodil sa...

Men stackarn!! Hälsa åt han, att krya på sig lite.
Vi satt på akuten med Vickan förra veckan, bruten handled, så han/ni har allt mitt medlidande.

Kramen

Tessan sa...

Villken tur att borr-gubben äntligen bestämde sig för att masa sig ut ur hålan och göra sitt jobb!