Leta i den här bloggen

onsdag 15 februari 2012

Pasta med räksås

Åh fy vad jag har haft mycket obloggat! Recept och bilder har legat  på hög och bara väntat på att jag ska få arslet ur och blogga. Nu håller jag dock på att vara i fatt snart. Här kommer ett recept på en pasta med räksås som blev himla smarrig! Undrar varför jag inte äter räkor oftare tro?


Pasta med räksås

ca 5 portioner
ca 700 g räkor med skal
2 dl lätt creme fraiche
½ dl mexican creme fraiche
ca 1 dl grädde
50 g philadelfiaost
½ dl dill
citronpeppar och salt
Paprika
Purjolök
Ev lite persillade också (den är ju så god men min va tyvärr slut)

Gör så här
Skala räkorna. Skiva purjolöken och paprikan och glöm inte skölja. Lägg ned resten av ingredienserna i en kastrull och låt koka ihop. Tillsätt purjo och paprikan och låt puttra i några minuter. Lägg ned räkorna och servera med pasta skruvar och lite sallad.

Familjens smakpanel!
Ja det va visst bara jag och dottern hemma men det blev ju desto mera till oss.
Vi  åt för glatta livet,  mm mmm. Gott, gott


Inga kommentarer: