Leta i den här bloggen

lördag 12 januari 2013

Väääldigt mycket friterat idag!!

Nu är alla tomtarna bortplockade för denna gång. Idag så har jag även bytt lite dukar å tagit ned alla stjärnor och dylikt.
 Nu är den glada julen slut för denna gång.
Visst tycker jag det är trevligt med alla tomtar och tar fram allt till första advent, men nu är det som sagt över!

Nån form av kyckling hade jag tänkt att vi skulle äta idag, men frågan var ju vad för slag det skulle bli? 
Fick dock sån längtan efter friterad pommes (igen) så det fick bli kycklingspett med pommes frites.
Jag och dottern skulle handla lite också och då hittade vi lökringar, mozzarellasticks, och chili cheese som vi bara va tvungen att testa också!

Dukat med juleljusen för sista gången!
 
 Här väntar chili cheese, mozzarellasticks och lökringar på att bli friterade


Kycklingen har jag marinerat i olja, sweet chilisås och kryddat med paprikakrydda och persillade
Ca 15 minuter i ugnen på 200 grader. Mina fick även stå på eftervärmen en liten stund medans pommes och allt friterat skulle bli klart!


 Här är min tallrik, lite pommes, baugetter, chili cheese, lökringar, ssallad, kycklingspett osså dipsås så klart!!


 Sweet chilisås 

1 dl majonäs
3 dl creme fraiche
1 dl sweet chilisås
ca 1 msk chilisås
salt
(skulle ju ha velat ha persillade också men jag hejdade mig!!)

Blanda ihop allt i en skål och ställ in i kylen tills det är dags att servera!

 Blev mycke friterat i helgen men men gott va det..

Märket på lökringarna och det är lindströms och jag har aldrig sett det förrut här uppe, inte vad jag tror i alla fall. Om man köpte 2 förp så fick man ta med en kupong på 6 kr. Det va kul att  få testa nått annat nån gång och lökringarna va riktigt goda. Mozzarella sticksen få man passa himla noga för vips så är det ingen ost kvar i dom, dottern fick två som va tomma. Eller så va dom kanske tom innan vad vet jag. Såg att dom läckte lite ost när jag friterade dom. Chili cheeseárna va dock inte helles så dum och som sagt kul att testa nått annat nån gång. Ser att kupongen finns även på nätet så man kan få den på mobilen om ni vill testa. Kolla här

Här finns också bilder på hur dom ser ut och bilderna har jag lånat ifrån lindströms hemsida! 




 

1 kommentar:

Linda Johansson sa...

Kul att ni gillade lökringarna! Tyvärr smakade det väldigt illa när min familj testade samma märke. :(
Gammal härsken olja (vår frityrolja var helt ny så det berodde inte på den), löken smakade inte gott, ingen ost i mozzarellsticksen och jalapenon i chili cheese nuggets smakade extremt starkt av mögel.

Vi försökte reklamera produkterna hos företaget, det blev rätt dyrt inköp för vi hade inga rabattkuponger. Men de var inte intresserade alls!

Har även testat Lindströms så kallde Angus hamburgare. Gör inte det misstaget!
De är pyttesmå, sega, torra, hårda och fulla med senor. Jag stekte så de var rödrosa inuti, så det berodde inte på att de var överstekta.

Skulle gissa på att det är väldigt dålig kvalitet på köttet. Jag trodde Angus stod för bra köttkvalitet, men det känns som jag blivit grundlurad av Lindströms... :(