Leta i den här bloggen

fredag 4 januari 2013

Vilken slö dag!

Ja idag har det verkligen varit en slö dag. Inte mycket som hänt på jobbet. På måndag då är nog full fart igen, men det är då det.
 Här hemma så va det tänkt att vi skulle äta hemlagad pizza idag.
 När jag slutade så ringde jag dock hem för att kolla om det va nått som skulle handlas. Sonen han satt då och åt toast med en kompis och va inte alls sugen på pizza. 
Gubben han kommer inte hem förrän mot kl 21 så han äter inte med oss heller. Fasiken också tänkte jag, jag som va så sugen på pizza..

Kom dock på helt andra tankar istället och ringde dottern. Vill du ha kycklingspett till middag frågade jag henne, jAAAAAAAAAAAAAAAAAAA skrek det i telefon.


Sagt å gjort så for vi på kiosken istället och åt middag. Kycklingspett å pommes och några mozzarella sticks. Sablar va gott, dom vet va dom gör nere  på lilla skafferiet. Gott sä nanting va det!


Sen i helgen så blir det faktiskt att slänga ut granen och ta bort tomtarna. En del står redan i trappen och väntar på få komme en våning upp!


Inga kommentarer: