Leta i den här bloggen

tisdag 15 januari 2013

Torsk på taco, gå det?

Dagens middag hittade jag recept på när jag satt och bläddrade i Coops tidning Mer Smak som kom med posten idag.
Hade ingen aning om vad jag skulle göra med fisken jag hade tagit upp men det fick bli enligt receptet som va med i tidningen.

Så här blev det!

Tacofisk

6 portioner
800 g fryst torsk eller sej
2 msk pressad citronsaft
1 tsk salt
3 dl grädde
1,5 dl creme fraiche
1 påse tacokrydda
2 dl riven ost

Tillbehör
nachochips
sallad

Gör så här

Låt fisken tina något. Skär fisken i skivor, ca 2 cm tjocka. Lägg fisken i en ugnsform. Häll över citronsaften och salta. Vispa grädden och blanda med creme fraiche och tackokrydda.
Bred ut såsen över fisken och strö över den rivna osten. Ställ in i mitten av ugnen ca 20 minuter.
Servera med nachochips och sallad. 
Vi hade potatis till och smulade lite tortilliachips över med ostsmak.

Familjens smakpanel
Säger denna gång att det va helt ok, inte alls så dumt faktisk. Sonen sa att det smaka väl som det brukar?!?! Bra eller dåligt? ja jag tror att det är bra för tallriken va tom. Dottern hon tyckte också att det va helt ok. Vi trodde att det skulle kännas skumt med tacokrydda och fisk men det gjorde det inte alls..Så vi rekommenderar det verkligen!

Receptet kommer alltså från coops tidning mer smak!

6 kommentarer:

Erika Skogly sa...

Jag såg också det där receptet. Det låter onekligen spännande!

Anonym sa...

Taco och fisk? Nja..inte vet jag..väljer att inte prova faktiskt. Not a fan of tacos..

2 dagar kvar till vi åker till Kanarieöarna..nalta trevligt så säg?
#vasshängpåTeneriffaärjagrädd

//veronnes

Växelhäxan från norrland sa...

Mäh ska ni utomlands! Liiite avis! Ha så kul!

Växelhäxan från norrland sa...

Jag va lite skeptisk! Du vet tacos är tacos å fisk är fisk! Men det va inte så dumt! Barna gillade det också!

Anna sa...

Jag blir också lite skeptisk eftersom fisk inte är en favorit i vårt hushåll MEN jag börjar bli bättre på att testa fisk i olika former så detta borde ju vara ett recept för mig?! Trevlig helg på dig! Kram Anna

Karin W sa...

Funderade också på det där receptet men hade inte grejer hemma men får se om det blir en test. Ha det bra i vinterkylan!