Leta i den här bloggen

lördag 16 maj 2009

Lite bilder

Jag tjatar ju från och till om att jag bor på helt fel ställe, åtminstone vid den här tiden på året..
Tycker det går så fruktansvärt långsamt för blommor och träd att slå ut, men det är på gång i allafall.
Här kommer lite bilder, ja vet att jag är kass på ta kort men ju mera man tar desto bättre blir man kanske, eller?

Det här är alltså mina jordgubbar som kämpar sig upp..




Mina rabarber som har kommit upp ca 15-20 cm



Min rödvinbärs buske ser inte mycket ut för världen just nu, men det kommer.
Den brukar ge ganska mycket bär, blir gott om saft sen...




Björkarna har fått små musöron (löv) så dom är på gång..



Spirea har jag satt i min gamla rabatt, har inte riktigt hunnit slå ut dom heller...
Men som sagt det är på gång..




När jag skulle gå och lägga bort kameran så snubblade jag dock på en liten murkla..
Jag brukar dock inte plocka murklor är lite skeptiskt mot dom eftersom dom är lite farliga..
Tycker att det är en god svamp men litar inte riktigt på att jag klarar att förvälla den ordentligt.
Hur brukar ni göra?

3 kommentarer:

supersamen sa...

Ja du Terese, skynda långsamt säger jag för vips har sommaren blåst förbi och vi ståe där i september och fattar inte vad som hände.
Men jag förstår vad du menar....ändå tycker jag att det märks på träd och gräs att det räcker med en varm och solig helg så växer det så det bara knakar

Jessica sa...

Vad härligt att det även börjar spira lite grönt hos er med. Här är det mesta grönt nu.

Ha en fortsatt bra kväll!

Anonym sa...

persillade...det är en sjuka hos dig va? När väl ciggen är borta så...ta da...lite persillade.
Vet du, jag har köpt det också.

//veronnes