Leta i den här bloggen

onsdag 13 maj 2009

Lilla lördag

Nä, idag fick vi allt rycka upp oss när det gäller maten.
Har blivit mycket pasta, pizza och så lindrig mat som möjligt känns det som..
Tog upp skinkstek ur frysen i går kväll som jag hade skivat i tunna skivor och frysit ned tidigare..
Det blev helt enkelt ostfyllda schnitzlar idag...

Ostfyllda Schnitzlar

10 tunna skivor skinkstek
10 ostskivor
1 ägg
ströbröd
salt
peppar
smör
Valfri krydda
Gul lök
Gör så här
Banka ut skivorna med en köttyxa så dom blir ännu tunnare.
Krydda schnitzeln och lägg på osten, lägg på en till schnitzelskiva som lock och krydda...Om man vill så kan man lägga en skiva rökt skinka emellan också (jag hade dock ingen hemma).
Vispa ägget och vänd schnitzeln i ägget.
Vänd sedan i ströbrödet..



Stek i stekpannan med mycke smör ...



Skiva en gul lök och stek i pannan...



Servera med kokt potatis och sås, denna gång så hade jag tagit en ostsås som heter bacon och cheese som du blandar med gräddfil...


Mummigt blev de, visserligen också enkelt och snabbt gjort men det va ju ingen pasta med i allafall...

Nu är det snart helg igen, tjohooo

2 kommentarer:

malinns sa...

Oh, såg så gott ut jag älskar schnitzel men den är inte snäll mot min figur :-(

Jessica sa...

Åh, det är ju bara så gott med panerad schnitzel med fyllning. Måste jag nog göra nån dag!

Ha en fortsatt bra kväll!