Leta i den här bloggen

onsdag 6 maj 2009

Onsdagsmiddag

Blir mycket maträtter nu som går i temat, öppna-kylskåpet/frysen-och-kolla-vad-som-finns-att-röra-ihop-stilen.
Så även denna gång
Här kommer ett ungefärligt recept



Kina kyckling

1 grillad kyckling
100 g karl-johan svamp
3 dl milda extra mini mat
1 msk amerikansk grillkrydda
lite lite persillade (kunde inte låta bli)
100 g wokgrönsaker (chineese)
1 tsk fransk senap

Gör så här
Rensa och hacka kycklingen och värm upp i en stekgryta. Rör i svampen och resten av ingredienserna och koka upp i ca 5-10 minuter...
Klart...
Servera med potatis och ev sallad..

Vad blev betyget hemma hos oss då undrar ni?
ha ha, ja gissa vad äldsta tonåringen sa?
- Vad ha du haft ned för konstigt nu då?
- Svamp, skyndar sig tonårstjejen att säga
-Jag kände väl att det va någe konstigt, gå ju int å äta, säger min charmige, vältalige, mopedskruvande, äldsta tonåring..
Vet ni? han är jätte snäll och söt när han sover!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men jag ger inte upp, vägrar laga special mat utan så länge jag står vid spisen så är det jag som bestämmer...fniss..
Kampen fortsätter...
Ha en fortsatt bra vecka så hörs vi...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi ja ibland tar man vad man har och får chansa på hur det blir. Ungefär så gjorde jag min färslåda idag! Jag hoppas du lägger in recept på omelettrullen och chokladkakan, för de ser himla goda ut!:)
Ha en skön kväll trots blåst och rusk!
KRAMIS

Anonym sa...

Bra att du har kommit igång med svampen. Kör hårt, för snart ska vi plocka nya, MASSOR!

/K