Leta i den här bloggen

tisdag 14 december 2010

Stanna upp i julstressen och tänk efter!

Hej på er, jag ha inte glömt bort er men ha legat sjuk och inte hunnit göra nån spännande mat.

Inte en endaste julklapp är köpt men har dock fått kläm på vad barnen ska få så det är bara att klicka hem.
Är julklapparna egentligen det viktigaste runt julen? Frågar du barnen så är paketen självklart viktigast.

Jag fick mig dock en tankeställare här i veckan när det gäller vad som egentligen är viktigt. Jag satt och funderade på om jag hade hittat rätt grejor, färg, storlek, blir tonåringarna nöjd osv ja ni vet ju hur man funderarar.
Satt sen och snurrade runt på nätet och kom in på Linda- småbarnsmamma med cancer  ja ni förstår själva att paketen plötsligt känns ganska oviktiga.
Tårarna rinner när jag läser om hennes öde, tanken på att hon ev inte kommer att få se sina barn växa upp känns, ja vad säger man? skrämmande helt enkelt. Tänker på mina egna barn, 17 och 15 år och är tacksam för åren vi har bakom oss. Tacksam för att man överhuvudtaget kunnat få barn. Tacksam för att dom fått växa upp med sin mamma och pappa. Tacksam för att både jag och gubben har våra föräldrar i livet.

Klämmer och känner på brösten och undrar är detta en knöl eller har det varit så förut också?
Kolla upp er själva i badrummet med jämna mellanrum..


Vi kan ju inte gå runt och vara rädda för att vi ska bli sjuka hela tiden heller, men vi kan hjälpa till när andra blir det. Med att hjälpa till så menar jag just i detta fallet att man kan skänka en liten slant.. Kolla här skicka ett sms och skänk 50 kr för det har vi alla råd med så är det bara. Du kan skriva in ditt namn efter insamlingens idnr så då syns det att det är du om du inte vill vara anonym. Jag ha skänkt 100 kr och märkte mitt sms med växelhäxan från norrland. Skänk du också

ta hand om varandra och va tacksam för vad du har, är du inte det så gör nått åt det innan det är för sent..Livet går inte i repris!


Länk till lindas blogg finns här
Hennes man skriver om hur det är att vara anhörig här




2 kommentarer:

Frostrosor sa...

En välbehövlig tankeställare för oss var och en såhär i julstressen!

veronnes sa...

Tuttarna bör knådas varje dag tycker jag..VIKTIGT!