Leta i den här bloggen

lördag 27 mars 2010

Ett paket på posten

Titta vad jag har fått hem i min brevlåda..


Bols cocktail pack gör barskåpet till en cocktailbar står det i utskicket, hörs ju himla lovande.
Denna 3 pack finns att köpa på systembolaget från och med den 24 mars 2010 och kommer att kosta 149 kr och det är 200 ml i varje flaska.

Likörer med anor
Bols är världens äldsta destilleri. det etablerades i Amsterdam 1575 och är det äldsta holländska företag som fortfarande är aktivt. Holland, och i synnerhet Amsterdam, var vid denna tidpunkt centrum för handeln med stora delar av världen och holländska sjömän tog med sig kryddor och frukter hem från exotiska platser som Lucas Bols sedan använde sig av för att utveckla sina likörer. Vissa av likörerna från den tiden produceras än idag, däribland blue curacao.



Visst ser dom härliga ut..Återkommer efter påskhelgen med vad min Vuxna testpanel tycker om drinkarna..

Här har ni drinkrecepten om ni skulle vilja testa redan nu.

Popsicle (shot)
1 del vodka
1 del bols banana likör
1 del färskpressad apelsinjuice

Skaka med is i en shaker och sila upp i ett shotsglas

Green Eyes (klassisk longdrink)
1 del vodka
1 dels bols blue curacao likör
3 delar färsk pressad apelsinjuice.

Fyll i ett londrinkglas (högt glas) med ordentligt med is och häll över ingredienserna
Rör om försiktigt för en grön drink, om du inte rör så får du en siktad drink i Sveriges färger med gult i botten och blått på toppen.

Appel martini (elegant cocktail)
1 delar vodka
2 delar Bols Sour apple
1 fjärdedel färskpressad limejuice

Skaka med is i en shaker och sila upp i ett kylt cocktailglas.

4 kommentarer:

Mia-En bondhustrus godispåse sa...

Shoten lät god. Precis min smak.

Hoppas du får en härlig lördag!

KarinW sa...

Hoppla hoppla vilken kul helg ni får Therese!Här på fjället får jag väl värma mig med en toddy någon dag! Den där schweitzernötkakan ser farlig ut!

Anonym sa...

Det här ser vi framemot!!!

/K

Anna sa...

Men va coolt, hade jag också velat ha ;-)