Leta i den här bloggen

onsdag 10 mars 2010

Mackmani

Den här veckan har hitentills gått i mackorna tecken.
Började i söndags då dottern skulle åka på konfaläger som betyder bussfärd i 6 timmar.
Hon gjorde i ordning denna macka



Bussmacka

1 thekaka (recept finns i bloggen)
vitlöksost
smör
gurka
sallad
ost
vindelnrökt skinka

Ni förstår själva hur man gör sen va!

Sen så stack ju gubben iväg och jobbade så det blev bara jag och sonen kvar hemma ända tills i morgon (torsdag) då kommer dottern hem igen.
Så ni kan förstå att det har blivit väldigt lite matlagning i veckan.

Så en sån här macka har det också blivit i veckan



Makrillmacka
2 franskor
bregott
sallad
skinka
ost
gurka
makrill..
smörgåspickles

Eller en limpmacka



Limpmacka
1 limpa
makrill
gurka
ost
smörgåspickles
bregott

Pratade med gubben idag och han ha fått springa och jaga däck i skogen....
Ni vet han kör ju lastbil och då lossnade visst ett däck och rullade ut i skogen, som tur va så kom det ingen bil när detta hände..
Ni vet i norrland är det ju lite glest med både trafik och gårdar på vissa ställen och det va ju en himla tur.
Allt gick dock jättebra och nu sitter ett nytt däck på plats..
Ha det gott mina vänner så hörs vi av i morgon tror jag..

7 kommentarer:

Kryddburken sa...

Mackmani! Vilket härligt ord! :D Ja, mackor i alla de former är min riktigt "crusch"! Oj så gott, skulle lätt kunna leva på dom! Läskigt de där med lastbilsdäck som flyger iväg, mannen har några historier på nacken... Huvva, tur de gick bra allting då! Kram på dig!

Anonym sa...

Det är mackor som gör att jag får stå i vassen varje år...för jag älskar mackor.
Du för oss svaga käpprätt nedåt med dessa bilder..TÄNK PÅ DET DU!!

veronnes

Helena Ljunggren sa...

Jag är en riktig mackoman, kan inte få nog av goda smörgåsar :) En makrillmacka hade jag gärna tagit till frukost :)

Anna sa...

mackor är ju bara så gott! Jag är verkligen galen i mackor, skulle kunna äta hur många som helst jämt!!!

Tina sa...

Ja jag gillar oxå mackor :/...
Sonen min är oxå på konfaläger o kommer hem i morrn ;)

Hallon & Blåbär sa...

Det är allt något speciellt med mackor. Så himla gott, speciellt dom gångerna man lägger manken till och fixar något annat än dom vanliga ostmackorna som det lätt blir här hemma.

Hua, det lät inget kul med däck på rymmen. Tur att det gick bra iaf.

Ha en skön söndag!

Jenny sa...

Makrill var längesen jag åt! Blir lite sugen faktiskt..=)