Leta i den här bloggen

tisdag 9 mars 2010

Tårtkalas

I helgen ha det varit kalas åt höger och vänster.
På lördagarna så brukar vi ju normalt äta frukost vid halv 11, varför ha bråttom när det är helg.
Denna helg så åt vi dock detta vid halv elva..
Brorsans lilla donna fyllde ju hela 3 år och det är ju klart att det ska firas.
Så här såg tårtan ut och den va fylld med



Tårta med pollyfluff

Tårtbotten köp eller baka själv se recept här
Grädde
Polly
Hackad marabou mjölkchoklad/schweizernöt

Gör så här
Pollyfluffet gör du så här, häll grädden i en kastrull och värm. Blanda ned polly (en hel stor påse).
Rör hela tiden tills polly`n ha smält ned ordentligt.
Ställ i kylskåpet och låt kallna till dagen efter.
Vispa upp fluffet.
Fyll varven på tårtan med fluffen, grädde runt och på tårtan, hackad choklad på..

Det kunde inte bli godare, super...



Tack svägerskan för en himla god tårta

9 kommentarer:

Kalasgott sa...

Vad konsigt det med surdegen! Har aldrig testat med äpple i men det låter lite klurigt! Testa gärna min variant på surdeg, den är superenkel!! :-)

Tack så mycket för gratulationen, jag är så lycklig!! Äntligen är den min!!! Nu blir det mer kakbak än någonsin innan...! Kramar

Trolltyg i Braxseleskogen sa...

Ja den blev faktiskt rätt god :P

Glömde säga att dagen efter så vispar man fluffet som vanlig grädde till lämplig konsistens!

Du må ha´ne!

Anonym sa...

..oj oj.
OJ OJ. Oj oj. jo jo. Mums. Smask. Svälj.

veronnes

Hanna sa...

Mmm, pollyfluffet lät spännande!!

mumsfillibaba sa...

Ohh....pollyfluffet låter ju inte fel! Gjorde något liknande som dessert på en tjejmiddag jag hade i höstas. Dumlemousse!!

http://mumsfillibaba.blogspot.com/2009/11/tjejmiddag.html

KarinW sa...

Det där receptet skulle jag haft för några dagar sen när mannen fyllde, spännande med fluffet! Men det blir väl flera födelsedagar. Du det är aldrig fel med mackor, det är underskattad mat tycker jag!
Ha det fint i helgen/kram Karin

bakmammorna sa...

pollyfluff- jag dör så gott!

Sandra drömkaka sa...

Oh, pollyfluff låter ju supergott i tårta! Nu blir jag sugen baka en på direkten :)

Mia-En bondhustrus godispåse sa...

Pollyfluff.. Vad gott! Maken älskar polly så detta måste jag verkligen prova!