Leta i den här bloggen

måndag 15 mars 2010

Kyckling i currysås



Kyckling i curysås
ca 4 port

2 stora kycklingfileér
1 pkt bacon (140 g)
1 liten brk champinjoner
1 dl purjolök
1 påse creamy curry chicken
2 dl creme fraiche
2 dl grädde
lite vatten

Gör så här
Dela filéerna i mindre bitar och stek i stekpannan med en klick smör tills det fått lite färg.
Skiva bacon och fräs i stekpannan tillsammans med champinjonerna, häll sen över till kycklingen.
Hacka och skölj purjon och lägg i stekpannan.
Blanda i resten av ingredienserna och låt puttra i ca 10 minuter.
Servera med ris och sallad.

Familjens betyg
Sonen han dömde ut det totalt, gick inte att äta så han åt mackor. Han är nog inte så förtjust i curry kan man väl säga..
Hans flickvän åt middag med oss och hennes tallrik va tom i allafall när hon ätit klart.
Dotterns tallrik va också tom, så att så illa kan det ju inte ha varit.
Jag tyckte det va gott smakade väldigt mycket curry men för min del så gick det vägen..

3 kommentarer:

malinns sa...

Åh, det verkar gott jag gillar kyckling i curry som Bo Ko skulle sagt.

Tyvärr så tycker mr K likadant som din son om curry så jag får inte äta det så ofta...

malinns sa...

Åh, det verkar gott jag gillar kyckling i curry som Bo Ko skulle sagt.

Tyvärr så tycker mr K likadant som din son om curry så jag får inte äta det så ofta...

Anonym sa...

..curry är ju himla gott..

veronnes