Leta i den här bloggen

onsdag 16 december 2009

Pasta och räkor

Dagens middag kommer ifrån min arbetskollegas A:s receptbok..
Såg så himla gott ut så man blir ju bara tvungen att pröva.

Kolla här



Kryddig räksås
4 port

1 röd paprika
1 grön paprika
1 purjolök
1 brk champinjoner (200 g)
1 tsk curry
1 tsk paprikapulver
1 krm kajennpeppar
1 dl chilissås
2 dl vispgrädde (jag tog 3)
1 dl vatten (jag tog inge vatten men 200 g creme fraiche i stället)
salt, peppar
200 g rensade räkor
200 g kallrökt lax (ett tillägg av mig)

Gör så här
Hacka grönsakerna fint. Häll upp allt ingredienser i en kastrull och låt puttra under omrörning i ca 5-10 minuter. Obs! ej laxen och räkorna.
Hacka laxen i mindre bitar.
Lägg i laxen och räkorna precis innan servering.
Servera med tagliatelle och lite sallad..

Nu kommer det roliga, betyget från familjen.
Sonen: Hä gick fan inte att äta (för mycket grönsaker)
Dottern: ja det va gott förutom paprikan
Jag och gubben: Super gott och nått nytt dessutom, full pott.
Ärliga svar fick jag i allafall, det kan ju inte alltid passa alla..Blev ju bara mer kvar till oss vuxna.

4 kommentarer:

Carro sa...

Jag hade mer än gärna ätit och vart glad ! :D Lät och såg mumsigt ut .. Jag åt Saffranspasta på Delicerano för någon vecka sedan, galet gott ! Ett tips å göra något sådant innan julmaten drar igång , men ändå vill ha julsmaker :)

KRAM

Emilies Skafferi sa...

Mumisigt värre:)

Hanna sa...

Mm, det där lät gott!! Det där receptet ska testas!

Åsa/En Sida Med Mat sa...

Mumsigt värre!!!
Detta ska jag testa!!
Älskar pastasåser med räkor i!
Hoppas allt är bra med dig och ha en riktigt God Jul!!
Kram Åsa!