Leta i den här bloggen

onsdag 2 maj 2012

Onsdagsfika

Ja då va onsdagsfikat tillbaka på jobbet igen, härliga bananer som vi har längtat! Först ut att bjuda på fika det va ju då jag. Höll faktiskt på att glömma bort att baka pga alla helger hit och dit och fram och tillbaka. Men som sagt jag kom på det i tid så jag bakade dessa delikata muffins!


Blåbärsmuffins med lite choklad!

100 g smält smör
2 ägg
1,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mellan mjölk
1 st citron (skalet)
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
ca 200 g frysta blåbär
ca 100 g hackad choklad

Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader om du små muffins (12 st) och 225 om du gör stora muffins (8 st). Vispa ägg, socker och vaniljsocker poröst. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten. Placera muffinsformarna i en muffinsplåt. Varva smeten med blåbär i formarna och hackad choklad. Grädda i ca 20 minuter om du gör stora och 12-15 minuter om du gör småa.

Receptet hittade jag på recept.nu och det är leilas blåbärsmuffins jag ha bara lagt till lite choklad!

Gör goa va dom..

Inga kommentarer: