Leta i den här bloggen

tisdag 3 februari 2009

Ändrade planer

Har insett att min veckoplanering har spruckit när det gäller maten.
Det gör ju inte så mycket när det resulterar i att man slipper laga mat själv.
Har varit och ätit middag hos mina kära föräldrar och jag ska härmed göra ett erkännande..
Håll i er, jag erkänner härmed att jag har haft fel!!!!
Angående vad undrar ni?
Jo, mina kära kollegor har surrat hit och dit om att blomkålsmos ska vara så gott, en annan har rynkat på näsan och tänkt, ja ja vilket trams inte lurar dom mig i alla fall.
Ha, tänk vad fel jag hade.
Det är ju hur gott som helst, så mina vänner och jag hade fel..sug på den ni!!!!!

Här kommer recepten på middagen hos min mor och far.

Blomkålsmos
1 blomkålshuvud
1 brk creme fraiche
30-50 g smör
salt, peppar

Gör så här:
Rensa, dela och koka sen upp blomkålen i lättsaltat vatten i ca 3-4 minuter. Tills den blir lite mjukare.
Lägg i blomkålen i matberedaren tillsammans med creme fraichen och mosa. Salta och peppra.

Ugnsbakad torskfile

500 gr torskfile (eller nån annan fisk)
1 dl vitt vin
1/4 skivad lök
50 g smör
2 msk pressad citron
1 msk dill
1 tsk gurkmeja

Gör så här:
Lägg filéerna i en ugnsform häll vinet över.Klicka på smör. Lägg den skivade löken på fisken. Pressa citron över. Krydda med kryddorna.. Lägg folie över formen och ställ in i ugnen på 190 grader i 20 min eller tills du ser att filéerna är klara.

Vitkålssallad

1 liter strimlad vitkål
1 msk senap
3-4 msk äkta creme fraiche
Salt och svartpeppar..

Allt va super gott, tack för en god middag...

Tyvärr blir det inga bilder, tog med mobilen och dom är så kass...
Sorry..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra - man ska inte vara rädd för att ändra sig... ;-)

//Tessan

Växelhäxan från norrland sa...

Skynda långsamt...
Nu har jag väl varit duktig så det räcker antar jag
ha ha