Leta i den här bloggen

söndag 8 februari 2009

Brorsan med familj kom på besök

Äntligen fick jag scrappa lite grann, va så kul att jag höll på att glömma bort att utfodra mina gäster..
Slängde ihop en gryta och ungefär så här blev det..



Vintergryta med ris
Ca 600 g grytbitar
1,5 dl mellangrädde
ca 2 dl av gårdagens sås
Fem lökar (krydda)
Cayennepeppar
salt
Köttbuljongtärning
ca 8 dl vatten

Gör så här:
Lägg ned grytbitarna i en stekgryta och stek till dom har fått färg.
Salta, peppra smula ned köttbuljongtärningen häll sedan på vattnet och låt det stå och puttra i ca 1 timma.
Häll sedan i grädden och som i detta fall så hade jag kvar så mycket sås sedan lördagen så den åkte i den också.
Krydda efter smak och tycke.
Servera med ris, sallad, broccoli och gele..

7 kommentarer:

Anonym sa...

Såg mumsigt ut alltihopa.
I fredags gjorde jag kyckling i ugn med potatis, morötter, lök o paprika.
Lördags blev det pasta m räk och avocadosås. Hm inte så himla gott. Hittade det på Pernilla Wahlgren blogg. Gå in och kolla.
I söndags blev det en gryta med hasselbackspotatis. Fullpoängare.
Så nu rök viktnedgången...ta..da!!!

Anonym sa...

Hasselbackspotatis, vad gott det lät.
Måste nog ta och göra det, himla längesen..
Såg ut som du hade en bra mathelg..
mvh
Växelhäxan

Anonym sa...

Förresten gjorde jag ananaspajen i fredags!
SÅ himla god.
//veronnes

Anonym sa...

Mmm, ser riktigt smarrigt ut, länesen det var gryta här hemma, så det blir nog att sätta upp det på nästa veckomatsedel.

Anonym sa...

har du gjort någon potatisbakelse..alltså potatis och mördeg..som man rullade ihop? Tänkte göra det på lördag..du vet alla hjärtans dag.
//veronnes

Anonym sa...

har du gjort någon potatisbakelse..alltså potatis och mördeg..som man rullade ihop? Tänkte göra det på lördag..du vet alla hjärtans dag.
//veronnes

Anonym sa...

Hej Jessica, tycker absolute du ska skriva in gryta på schemat..det är ju så gott.

Ang potbakelser så har jag faktiskt provat det, om jag inte minns fel så va det v-bost i också..gott va det i allafall..

Kram
Växelhäxan