Leta i den här bloggen

söndag 8 mars 2009

Helgen är snart slut

Här har det varit full rulle hela helgen.
Vårt hus har varit invaderat av 2 st tvåbenta-bus-pjöller-ungar.
Alltså vi har varit barnvakt till min brors barn á 2 och 5 år, jisses vad dom kan prata säger jag bara.
Vart får dom allt i från undrar jag?
Måste kanske förklara mig lite, när man har tonåringar så är det knäpp tyst på morgonen det är så tysta att du kan höra en knappnål falla ned på golvet.
Skulle man fråga om dom vill ha en macka eller om att man säger
-vakna det är morgon,, så får man höra
- gud vad du tjatar,
- eh jaha ursäkta då för att man frågar,
- SLUTA TJATA
Ja nått sånt där och morgon för dom är från kl 10 (i bästa fall) och framåt. Frukost t ex kan vi sitta och äta kl 11 på helgen, men i helgen har vi varit morgon pigga och raska.
Dom små har sovit till kl 7.30 och kl 8.00 så det är fullt acceptabelt, men sen är det full fart både på munnen och benen. Jag begriper inte vart barnen får all energi ifrån tänk om man kunde få låna bara lite, lite grann ibland vore ju inte så dumt
Vi har haft full underhållning och det har varit väldigt roligt att få låna dom en stund.

Här kommer söndagens middag.



Kycklinggratäng med persillade

8 dl pasta
1 grillad kyckling
1 brk creme fraiche mexian chili
1 matlagningsgrädde
1 brk majs
paprika
gul lök
salt
persillade
paprikakrydda

Gör så här:
Koka upp pastan(jag tog fullkornspasta). Hacka löken och fräs tillsammans med kycklingen. Blanda i allt utom majsen. Låt koka upp i ca 5 min.
Häll pastan i botten av en form. Häll över majs och kycklingmojjan och sist riven ost. Ställ in i ugnen 200 grader tills osten smält.

Inga kommentarer: