Leta i den här bloggen

söndag 1 mars 2009

Morotsbröd




Hittade det här receptet på nätet någonstans kommer ej ihåg vart, tyvärr.
Dom här frallorna skriver jag i i receptboken, dom kommer definitivt att bakas flera gånger.
En glad överraskning med andra ord.
Här kommer receptet

Ingredienser

50 g jäst
5 dl ljummet vatten
4 dl finriven morot
250 g keso
2 tsk salt
1 msk olja
4 dl grahamsmjöl
Ca 15 dl vetemjöl (något mindre)

Gör så här
Rör ut jästen med vattnet.
Tillsätt allt annat men ta vetemjölet sist. Degen blir kladdig av keson.
Jäs degen i 30 min.
Sätt ugnen på 225 grader.
Knåda degen och forma till frallor ca 20-24 st.
Lägg dom tätt på en plåt med bakplåtspapper. Låt dom jäsa i 20 min till.
Ställ in i ugnen 20 min.




2 kommentarer:

Anonym sa...

De där såg riktigt smarriga ut!
Lägger du ut receten på Matklubben också? (Jag är ju lite lat av mig så jag tänkte det vore enkelt för mig att spara dina recept då...)

Anonym sa...

Det finns säkert redan där, men jag kollar..
mvh
Ledig växelhäxa